Hold i nakken og hold i ryggen behandles

Har du fået hold i nakken eller hold i ryggen? I Klinikken i Borgergade i København tilbyder vi fysioterapi/kiropraktik af høj kvalitet med fokus på at skabe gode resultater, så du kan slippe af med dine smerter. Vi har gennem mange år tilegnet os stor ekspertise inden for særligt hold i nakken og hold i ryggen, hvorfor vi kan hjælpe dig med grundig og effektiv behandling af dine smerter.

Akut opståede smerter i nakke og ryg lægger en dæmper på dit generelle bevægelsesapparat, og du tvinges til at holde dig i ro. Vi kan dog gøre noget ved det, hvis du kommer til os, så snart smerterne opstår. Book en tid i vores klinik, og lad os hjælpe dig med kompetent behandling.

Årsagen til hold i nakken kan være mange

Der kan være rigtig mange årsager til hold i nakken og hold i ryggen. Dog kender man ikke den helt konkrete, videnskabelige forklaring på det. Men visse bevægelser kan fremprovokere det. Begge dele vil føles som en ganske smertefuld fornemmelse, som lægger en dæmper på dagligdagen.

Der findes diverse teorier, men de helt eksakte mekanismer, der udløser det, vides stadig ikke. Følgerne kan være svære symptomer som:

• Ømhed og stivhed i nakkemuskulaturen
  • ​Smerter, der stråler ud i skuldre og arme
  • ​Nedsat bevægelighed
  • ​Synkebesvær samt meget andet

Døjer du med nogle af ovenstående smerter, kan det være, at du har hold i nakke eller ryg, hvorfor det vil give god mening at blive tilset af en professionel fysioterapeut/kiropraktor, som kan hjælpe dig af med smerterne. Jo før, jo bedre.

Kontakt os ved hold i ryggen eller nakken

Nye undersøgelser viser, at effektiv og grundig kiropraktisk behandling har større gavnlig effekt på hold i nakken og hold i ryggen end medicinsk behandling. I vores klinik har vi altid en dygtig behandler, der kan give en kyndig behandling – eventuelt i kombination med diverse øvelser, som er gode for bevægelsesapparatet.

Smertestillende medicin er nemlig sjældent effektivt ret længe ad gangen, og det fjerner ikke smerten. Formoder vi ved nærmere undersøgelse, at der kan være nogle underliggende årsager til de akutte smerter, vil vi benytte os af røntgenoptagelser for at determinere, hvilken behandling der er mest gavnlig i det konkrete scenarie.

Book en tid i vores klinik, og lad os hjælpe dig godt på vej til et liv uden smerter med behandling af hold i ryggen eller hold i nakken. Ring på telefon 33 13 40 85 eller skriv til fys.borgergade@mail.dk.

Adresse​:

1300 Kbh. K